You never found the person who loved you as i do

“we accept the love we think we deserve.” 
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
setelah 3 bulan aku tak update blog baru hari nea aku berkesempatan nak update .
lately aku busy gile .
maaf lah yerw blog .
first of all sepanjang ramadhan aku bulan lepas berjalan dengan baik , alhamdulillah .
takde masalah teknikal . semua okey .
raya pun sama , cuma agak membosankan lah .
untuk story eid nea memang banyak yang aku nak cerita .
just scroll down je kalau nak tahu yerw :)


pagi raya
setiap tahun family besar kiteorang semua mesti pergi kubur arwah nenek dengan arwah atuk .
aku dah niat pagi2 tahun nea .
kalau aku jumpa dye dekat kubur tahun nea , insyaAllah ade lah tu :)
aku niat macam tu sebab sepanjang aku kenal dia (4 tahun, MR.S) 
aku tak pernah jumpa dye dekat kubur .
sebab dye selalu pergi awal sangat . aku selalu pergi dalam pukul 10 macam tu . dye tak tahu lah kan .
mula2 aku pergi kubur nenek . first , nampak abang dye je .
memang agak disappointed lah . sebab aku fikir mesti dye tak pergi .
then , aku pasrah je lah . kiteorang pun beralih pergi kubur atuk dekat pagar berhadapan 
dengan kubur nenek tadi .
dan2 tengah baca doa , aku dengar bunyi motor ,
nampak dye bawak anak buah dye .
so sweet . hee~~
 then , kiteorang terpandang satu sama lain .
aku buat bodoh je . takkan nak gelak2 pulak kan .
nampak sangat aku excited jumpa dye nanti .
masa aku dah nak balik tu , aku lalu betul2 sebelah dye . tapi aku tak pandang pun  .
(nampak tak betapa emotional nya dan betapa arrogant nya aku) keh3 .
aku engat kan habis situ je .
aku balik je rumah , dapat  mesej dari dye .

mr.s: selamat hari raya maaf zahir dan batin.. maaf atas semua salah dan silap. sombong ye tadi.tapi sombong2 pon cantik :)
me: selamat hari raya juga . engatkan nak wish tadi . tapi abang kau ade pulak . segan aku.
mr.s: hehe.. kalau macam tu kena datang rumah lah wish . hehe .. datang raya rumah
me: insyaAllah..kau pun datang lah . tak payah malu2 kambing.
mr.s: hehe .. yelah .. nanti agak2 da slow rumah kau tu bagitau aku . nanti aku datang .

petang

then petang tu dalam pukul 4.30 dye bagitau dye nak datang .
memang aku tak percayalah .
sebab mana penah dye datang rumah aku kalau takde hal penting dengan abah aku je .
haha . at last dye datang jugak .
masa dye nak datang tu dah mendung .
gelap jugak .
kiteorang borak lah macam biasa . suka buat aku tergelak .
dan juga suka kenakan aku . annoying betul .
tapi ade ubi , ada batas . sekejap je kena balas .
part dye nak kenakan aku .
dye baru je nak bukak mulut nak kenakan aku , dan2 cicak jatuh atas muka dye .
padan muka . berdaulat lagi dengan aku .
and the unexpected . hujan turun .
dye tak boleh balik . 2jam dye duduk rumah aku .
dengan kilat nya . macam orang gila aku duduk luar rumah .
aku dah lah trauma dengan kilat and hujan .
kalau ikutkan hati aku nak je aku tinggalkan dye sensorang dekat luar tu .
tapi kesian pulak .
dalam pukul 6.30 dye balik . dah nak senja masa tu . hujan pun renyai2 je .
haih . bahagia je rasa hati.
kalau lah dye tak declare dengan gf dye . dah lama aku rampas dye balik .
hehe . jahat aku nea .

*****************************
since dye datang rumah aku tu . kerap jugak dye call aku .
last dye call aku jumaat malam rasanya .
kiteorang borak panjang .
dye kata dengan aku dye serba salah dengan aku pasal masa lampau kiteorang tu .
aku cakap dengan dye . kau chill je . let bygone be bygone .
dye tanya aku . apa sebenarnya perasaan aku dekat dia .
masa tu aku memang nak mengaku . tapi aku tak boleh nak terus terang dengan dye .
macam ade je benda yang menghalang aku .
dah dua kali dah .
menyesal pun ade .
tapi setiap kali nak cakap memang tak boleh .
mungkin Allah tak izinkan . aku dah nekad .
kalau dye tanya buat kali ke3 , aku terus terang je .
ape nak jadi , jadi lah . dah 4 tahun aku simpan . dah tak larat nak hadapi dah .
aku rasa dia tahu yang aku still sayang kan dye . 
tapi dye tak mampu nak buat ape2 . dye kan dah ade orang sayang .
haih . tahlah . ape2 pun . aku yang tanggung sorang2 .
story eid aku dah melalut tah ape2 dah nea .
hehe . Assalamualaikum again :)
“You are, and always have been, my dream.”

No comments:

Post a Comment

Analia :)