Mereka amat bermakna

Assalamualaikum.....

semua orang ade keluarga dan sahabat2 right ? including me . bagi aku dyeorang sangat2 penting dan amat bermakna bagi aku . takde dyeorang , aku tak tau ape yang akan jadik dekat aku . for sure , yeah aku memang tak pandai berdikari . terpulang korang nak kata ape . sahabat2 amat penting bagi aku bila aku dekat kolej , and keluarga amat penting bagi aku masa dekat rumah . so , kira adil lah kan . kalau aku dekat rumah , aku takkan lupa sahabat2 aku . sekarang kan ade banyak cara nak berhubung . fb boleh , blog boleh , telefon pon boleh .
kalau dekat kolej pun sama . tu bukan penghalang bagi aku , tak boleh nak berhubung dengan keluarga aku . cuti aku pun dah nak habis . seriously aku rindu giler dengan sahabat2 aku dekat kolej . why aku panggil sahabat ? sebab kawan dan sahabat banyak perbezaan nya . waktu susah dan senang kita, sahabat akan sentiasa bersama kita . sewaktu sihat dan sakit . sewaktu lapar dan kenyang , Subhanallah ... mereka akan sentiasa ade dengan kita. hanya Allah je yang tahu macam mana rindunya aku dengan sahabat2 aku masa aku cuti dua bulan nea . 

***
selama setahun aku kenal mereka , mereka sahabat yang sangat2 hebat . walaupun kadang aku agak tempered sikit . masa aku semester 1 , mereka banyak merungut tentang sikap aku . seperti yang dyeorang kata , aku nea sombong , tak mesra ,dan semuanya negatif kepada aku . tapi , Alhamdulillah , mereka di beri kesempatan untuk mengenali aku dengan lebih rapat lagi . now , korang dah kenal aku kan ? aku taklah seperti yang korang sangka . for sure , yes siapa yang tak kenal aku , akan agak takut sikit tengok muka aku yang malas giler nak senyum nea . bukan ape , aku senyum dengan orang yang tertentu je . buktinya , masa aku semester 2 hari tu , abang ipar aku punya anak buah masuk sama kolej dengan aku . dye junior aku lah . tapi lain2 course . aku bisness , dye prasekolah . last aku jumpa dye masa 3 tahun lepas . masa akak sedara aku tuh kawin lah . Ya Allah , mana lah aku ingat muka dye . seriously tak ingat . then dye ternampak aku masa dekat kolej and try senyum dengan aku . but then , yelah aku tak kenal kan . aku buat biasa je lah .
last2 dye mengadu dengan abang ipar aku , kata aku nea sombong dekat kolej . alahmak . memang tak lah . wahai adik , cuba adik tegur akak , mesti akak layan adik baik2 . muehhe . mungkin perangai aku yang malas giler nak senyum nea perlu diubah . tapi bila yerw .

***
lagi seminggu aku akan balik ke kolej . lepas jumpa keluarga aku di kolej , aku akan berpisah dengan keluarga di mantin . haih lumrah kehidupan kan . bukan senang nak senang , bukan susah nak susah . tulah kehidupan . mereka jugak amat bermakna bagi aku . kiteorang saling mmerlukan . sentiasa ade bersama dengan aku waktu aku susah dan senang . kadang2 kalau kiteorang berkumpul balik mantin , kiteorang akan share pendapat masing2 . yang penting dyeorang selalu mengadu dengan aku masalah dyeorang . InsyaAllah aku memberikan yang terbaik buat mereka . sekarang nea pun agak susah nak berjumpa sebab masing2 sibuk dengan kerjaya masing2 . ade yang dah nak spm , kerja dan study . tapi , sesibuk mana pun kiteorang , hari lahir satu sama lain kiteorang pasti akan cuba untuk meluangkan masa sama2 . air dicincang takkan putus.

***

perempuan nea adalah seorang perempuan yang berpura2 tabah dihadapan semua orang , sedangkan hatinya tak seperti yang disangka kan . yes , aku selalu bagi nasihat dan kekuatan dekat sepupu dan sahabat2 aku . tapi sebenarnya aku taklah sekuat yang dianggap . aku juga seorang yang sangat lemah dalam diam . aku tak mampu nak berkongsi masalah dengan semua orang . aku tak mampu nak mengadu masalah aku dekat semua orang . walaupun mereka sangat2 sedia nak membantu aku . aku juga adalah seorang perempaun yang telah berharap selama 3 tahun pada seorang lelaki yang sama walaupun aku tahu , aku takkan pernah memiliki dye           Biarlah Allah sahaja yang tahu bagaimana perasaan ini  . orang kata , sesiapa yang menyintai seseorang dalam diam ketika matinya , akan mati shahid . aku pun tak tahu sejauh mana kebenarannya . tapi jika benar Alhamdulillah. 

Terima kasih keluarga dan sahabat2 ku .

No comments:

Post a Comment

Analia :)