Semoga tabah menghadapi dugaan :'(

Assalamualaikum
Find patience in the breath of life.
Untuk tahun macam-macam dugaan yang aku kena tempuhi .
semuanya yang buruk-buruk .
mungkin Allah nak menguji aku.
baru-baru nea lepas aku baru balik dari kenduri rumah kak tiera , balik je rumah ,
aku on fb then , aku dapat tau yang benni excident .
buat masa tu aku boleh chill lagi .
then aku ternampak blog seorang kakak nea , dye tulis pasal benni .
aku tak surprise lah sebab aku tahu yang benni ade gf .
mungkin tu gf dye .
then aku nampak akak tu online .
mula-mula aku agak takut jugak lah nak tegur .
nanti ape pulak dye anggap .
dengan semangat yang kuat , aku cuba tegur kakak tu .
Alhamdulillah . dye bagi respon yang baik .
aku mulalah tanya dye macam mana dengan keadaan benni .
dye kata memang benni excident .
ya Allah .
dugaan ape nea .
 aku bagitau ibu , macam-macam ibu tanya .
aku cakap lah aku tak tahu .
nak tanye pun tak boleh sebab family dye aku tak kenal . apatah lagi adik dye .
selama nea hanya dye je yang pernah pergi rumah aku .
aku tak pernah pun kenal family dye .
untuk apa . bukan ade pape dengan dye pun . cuma adik dengan abang je .
aku mula kenal benny masa birthday anak buah aku .
tarikh dye 5.2.2010 . masa tu malam .
for the first time , dye memang peramah .
sangat-sangat peramah . dan semua keluarga kami suka dengan dia sebab banyak cakap dan mudah perasan . itulah perangai dye kan . nak buat macam mana .
then , kiteorang semua rapat bila acik kawin which is akak sedara aku yang dekat sebelah rumah aku nea .
acik aku kawin masa 5.6.2010 .
hari-hari lah dye datang tolong ape yang patut . tolong decorate buat hantaran semua .
masa tuh aku nak spm jugak . dye jugaklah yang banyak dorong aku .
dye suruh belajar betul2 .
hahha . agak terharu jugaklah .
hari- hari dye datang sampai majlis acik aku tu .
aku balik je sekolah , muka dye dah terpacul dekat depan pondok rumah aku tuh .
muka bangla dye tu . hehhe .
then 5.7.2010 dye masuk adtec batu pahat .
memang sedih ah nak pisah dengan dye .
cepatlah sembuh .
boleh pergi kebun sama-sama . dengan sharul , dengan ziera .
kami dekat mantin nea semua rindu tau tak dekat abang .

rindu :(

benni , pakcik dan abang apis.

Have patience with all things, But, first of all with yourself

No comments:

Post a Comment

Analia :)