Jika benar dia adalah jodoh aku .

I don't wish to be everything to everyone,  
but i would like to be something to someone.
seperti tajuk yang aku kata dekat atas ,
jika benar dia jodoh aku , kau dekat kan lah dia padaku .
jika dia bukan jodoh aku , kau jauhkan lah dia daripada aku .
ya allah . aku tertanya2 , jika diberi peluang sekali seumur hidup sebelum aku ade pasangan hidup aku sendiri ,
kau tunjukkan lah siapa sebenar2 nya jodoh aku .
benda nea terjadi malam tadi .
macam biasa lah , waktu malam2 yang aku tak boleh tidur .
kerap jgak lah sekarang nea , 
dah kerana aku tak boleh tidur , tangan aku nea menggatal lah nak miscall someone tu .
aku niat dalam hati , jika dia benar jodoh aku , call lah aku balik .
then , masa aku miscall dye tuh , dye angkat .
cepat2 aku end up call .
habis kredit aku . tehhe .
maaf lah , aku nea memang kedekut kredit sikit .
lepas tuh aku tunggu lah dalam setengah jam .
takpe pape respon pun .
aku dah pasrah dah masa tu .
memang betullah kan dye memang bukan untuk aku .
then , dalam pukul 12.57 dye call aku .
ya allah , happy giler aku .
kiteorang mula lah borak2 macam biasa .
tak lama masa tuh dye tanye ,
kenapa kau tak bagi jawapan lagi pasal soalan yang aku tanye tu .
aku cakap lah soalan yang mana satu .
mula lah dye nak tacing .
lepas tu baru aku teringat yang dye ade ajak aku keluar dengan dia .
aku kata , dah kau tak call takkan lah aku nak memandai call kau ,.
malu lah aku , takkan perempuan nak mulakan dulu .
dia kata , hari jumaat hari tu dia tunggu aku call dia .
lahh . betullah macam shiela cakap .
aku tunggu dia call , dia tunggu aku call . memang baguslah kan .
sama2 tunggu  dan sama2 ego ,
bagus . hehhe
dia tanye lagi , kalau lah kan aku call kau jumaat hari tu , ape jawapan yang kau akan bagi dekat aku ?
aku cakap dekat dia ,
aku hanya akan kata ya saja,
which mean , aku setuju keluar dengan dia .
lepas tuh dia senyap .
lama pulak tuh .
aku tanye lah kenapa kau senyap .
macam biasalah jawapan dia kan .
TAKDE PAPE.
tu jela jawapan dia.
mungkin takde rezeki kott nak keluar sama dengan dia .
dia cuti sem sampai 4 hari bulan 6 . lama tuh .
aku pulak mula cuti 4 hari bulan 5 .
sempat lagi aku nak usha dia tiap2 hari . tehhehe
gatalnye .

lepas tuh ade satu topik nea mengenai ic . alah yang no kad pengenalan tu .
takkan tak tau kan .
aku tak sangka, setelah 3 tahun aku kenal dengan dia , aku masih engat ic dye .
mungkin itu tanda yang aku masih sayang dekat dia kot .
aku try lah , aku pun mula2 engat2 lupa.
aku kata ,
------05-5695
dia kata kurang tepat .
5695 tuh sepatutnya 5659 .
hahah . boleh terbalik pulak .
lantak lah .
kalau nak ulang balik ape yang kiteorang borak , memang banyak .
tak larat aku nak cerita dah :)

tapi sebenarnya , tindakan aku nea memang tak rasional langsung .
aku tak boleh bertepuk sebelah tangan sedangkan aku tahu yang sekarang nea dye 
tengah bahagia dengan gf dye .
aku tahu semua tu , tapi aku tak mampu untuk hilang semua perasaan tu .
mungkin belum tiba masanya aku lepaskan dia .
tapi sejahat2 jahat aku , aku tak pernah rosakkan kebahagiaan orang lain .
walaupun aku tahu dia dah ade orang lain , aku tak pernah kacau dia .
cukup lah  sekadar aku tahu yang dia bahagia sekarang nea .
even , aku dengan orang lain pun , aku tetap engatkan dia . susahkan aku nea ?
tapi , pengalaman mengajar aku segala2 nya .
mungkin cerita aku nea boleh dijadikan pengajaran untuk sesiapa saja yang baca entry aku nea .
aku tak kisah tak ramai follower.
cerita aku , cerita untuk semua :)

Never love anything that can't love you back

No comments:

Post a Comment

Analia :)